En företagsfilm är en kort, ofta animerad, film som förklarar en idé, produkt eller tjänst. Det är ett effektivt kommunikationsverktyg som kan användas för många olika ändamål. I det här blogginlägget tar vi en titt på de olika typerna av företagsfilmer och när du bör använda dem.

Animerad film

Animerad film är perfekt när du vill förklara ett komplext koncept på ett enkelt och engagerande sätt. Användningen av visuella element och animationer gör det möjligt att fånga tittarens uppmärksamhet och kommunicera budskapet på ett tydligt och kortfattat sätt. En extra bonus med animerade filmer är att de kan produceras relativt billigt jämfört med live action-filmer.

Film med live action

Live-action-filmer är å andra sidan perfekta när du vill visa ditt företag eller din produkt i ett mer realistiskt ljus. Live-action-filmer kan användas för att visa upp dina lokaler, ge en rundtur i dina anläggningar eller till och med bara för att presentera ditt team. Om du vill att potentiella kunder eller samarbetspartners ska få en uppfattning om vem du är och vad du gör, är en live-action-film rätt väg att gå.

Slutsats

Som du ser finns det två huvudtyper av företagsfilmer – animerade filmer och live-action-filmer. Båda har sina egna för- och nackdelar, så det är viktigt att välja rätt typ av film beroende på dina behov och mål. Om du behöver hjälp med att bestämma vilken typ av film som är bäst för dig, tveka inte att ta kontakt med en digital marknadsföringsbyrå – de ger dig mer än gärna råd!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.